تلفن: 02126656750 – 02122793840سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

درمان اختلال وسواس – بی اختیاری

OCD چیست؟

OCD شکلی از اضطراب است که از افکار ناخواسته و مزاحمی تشکیل شده که دامنه ای از افکار آزاردهنده تا ترسناک، نفرت انگیز و حتی به طور ناراحت کننده ای عجیب و غریب را در بر می گیرد. از آنجا که بیرون کردن این افکار از ذهن بسیار دشوار هستند به آنها افکار ” وسواس ” گفته می شود. اغلب، افکار وسواسی شامل نگرانی ها، واکنش ها، دلواپسی ها و ترس های نسبتاً بهنجاری (طبیعی) می شوند که بیشتر از حد معمول ظاهر می شوند. یک فرد وسواسی، قدرت برآورد احتمال به وقوع پیوستن افکارش در دنیای واقعی را از دست می دهد. معمولاً هرچه فرد بیشتر در مقابل چنین افکاری مقاومت کند، آنها قدرتمندتر و ناراحت کننده تر می شوند.

از آنجا که به سادگی از افکار وسواسی نمی توان رها شد. فردی که با این افکار محاصره شده است، نمی تواند به سادگی به توصیه فامیل و دوستان مبنی بر اینکه ” فقط به چیزی دیگری فکر کن ” عمل کند.

موضوعات متداولی که افکار وسواسی حول آنها شکل می گیرند، عبارتند از:

  • پاکیزگی، میکروب‌ها و آلودگی‌ها
  • امنیت، اطمینان
  • کمال، درستی، نظم، دقت
  • نیاز به ذخیره کردن یا جمع آوری اشیاء (احتکار)
  • پرخاشگری، خشونت
  • مسایل غیر اخلاقی، جنسی، انحراف

 

چگونه کارگاه درمان اختلال وسواس – بی اختیاری به شما کمک می‌کند؟

شما در این کارگاه یاد خواهید گرفت که OCD چیست و چگونه می‌توانید خود را با استفاده از راهکار درمانی قدرتمند به نام ” رؤیارویی با جلوگیری از پاسخ “، درمان کنید. آموزش خواهیم داد که چرا این درمان مؤثر است و چگونگی استفاده از آن را هم آموزش خواهیم داد. همزمان با در میان گذاشتن برنامه‌های درمان مشکلاتی که شبیه مشکلات شما هستند؛ یاد خواهید گرفت که چه رفتارهایی به موفقیت منجر می‌شوند.

در این کارگاه با مجموعه‌ای از تمرین‌های نوشتاری، شما را راهنمایی می کنیم تا برنامه درمانی خودتان را متناسب با نیازهای خاص، طراحی کنید.

شما می‌توانید چیزی که بیشتر از همه خواهان تغییر دادن آن هستید را هدف قرار دهید و تا جایی پیش بروید که احساس راحتی کنید. با پیروی از تمرین‌های این کارگاه ، مجموعه‌های منظمی از فعالیت‌ها را به صورت گام به گام طراحی خواهید کرد که به احتمال زیاد باعث کاهش مشخص نشانه‌های OCD در زندگی‌تان خواهد شد.

آنچه برای دستیابی به این خواسته لازم است، آن است که برای خواندن و انجام دادن تمرین‌های پیشنهاد شده در این کتاب اراده کنید و با زمان و انرژیتان برای این کار، سرمایه گذاری کنید. همین که شما نقشه درمان فردی خود را طراحی کردید، لازم است نسبت به انجام دادن آن متعهد شوید. احتمالاً نمی‌توانید همین الان این تعهد را بدهید چون نمی دانید نقشه درمانی شما شامل چه چیزیهایی است. اما می‌توانید برای برای شرکت در این کارگاه و تهیه نقشه درمانی به خودتان تعهد بدهید.

در این کارگاه شما را یاری می‌کنیم که بیش از حد، رنج نکشید. هر قدر زودتر شروع کنید زودتر نشانه‌های بهبودی را تجربه خواهید کرد. گرچه ممکن است این بهبودی ۱۰۰% نباشد، اما آنقدر قابل توجه خواهد بود که زندگی‌تان را به میزان چشمگیری بهبود بخشد. شما با پشتکار می‌توانید پیشرفت‌هایی از این دست را طی هفته‌هایی آتی، تجربه کنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *